Позакласний захід хімії на тему: Весела хімія
Мета заходу: розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, комунікативну та соціальну компетентності учнів; формувати вміння застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; виховувати інтерес до вивчення предмета.
Форма проведення: гра-конкурс (відповідно до телегри «Перший мільйон»).
Хід заходу
(Звучить музика з кінофільму «Титанік».)
Ведучий 1. Тільки сьогодні, тільки зараз на грі-конкурсі «Весела хімія» ви станете свідками розіграшу тисячі гривень у місцевій валюті (показує шоколадку, обгорнуту папером, на якому написано 1000).
Ведучий 2. Змагатимуться 4 гравці (називає імена).
Ведучий 1. А ви, шановні глядачі, не розслаблюйтеся, бо зможете виграти цінні призи, даючи правильні відповіді на запитання.
І тур
Ведучий 2. Перший тур ми проводимо таким чином: я ставлю запитання, а вам потрібно дати правильну відповідь, за яку ви отримаєте 1 бал.
Запитання:
Гравець 1.
1.Що вивчає хімія?
2.Покажіть, як потрібно наливати рідину в пробірку.
3.Як називається речовина, що прискорює хімічну реакцію?
4.Де зберігають речовини?
5.Як називаються речовини, що гарно проводять електричний струм?
6.СН4 — це формула…
Гравець 2.
1.Який метал за н. у. є рідким?
2.Як потрібно класти корок від пляшки з речовиною?
3.Як називається речовина, що сповільнює хімічну реакцію?
4.Який елемент утворює сульфіди?
5.Як називаються речовини, що не проводять електричного струму?
6.С2Н5ОН — це формула…
Гравець 3.
1.Назвіть неметал.
2.Куди наливають речовину?
3.Який елемент є найпоширенішим на Землі?
4.Якого кольору набуває лакмус у кислотах?
5.Якого кольору озон?
6.Н2SO4 — це формула…
Гравець 4.
1.Який газ підтримує горіння?
2.Як потрібно гасити полум’я?
3.Назвіть ім’я Ломоносова.
4.Якого кольору набуває лакмус у лугах?
5.Чи можна куштувати речовини?
6. O2 — це формула…
(Помічники рахують кількість неправильних відповідей та оголошують, хто отримав найбільше балів.)
Ведучий 1. А зараз подивимося казку про вередливу принцесу.(Учні 9-го класу показують інсценізацію)
Ведучий 2.
За далекими морями, за високими горами,
У країні Трьох Вітрів
Грізний жив король Агама,
Мав дружину Кара хаму,
Доньку та ще й трьох синів.
Всі сини його сміливі, мов мальовані, красиві,
Дужі й сильні, як орли.
Кожен мав своє вже царство, сім’ю, щастя і багатство.
1 далеко всі жили.
А от найменша доня, яку звали Карахоня,
Радістю батькам була:
Теж хороша і вродлива
Та без сліз жити не могла.
Принцеса.
Це життя мені набридло!
Нецікавість так огидна!
Хочу сміху і розваг!
Король.
То покличу я артистів, циркачів, еквілібристів!
Чи нехай приїде маг?
Принцеса.
Ні, набридли всі мені.
Хочу, хочу…. Я не знаю і ніяк не уявляю…
Ведучий 1.
Королівські вірні слуги рознесли в усі округи
Короля такий наказ.
Король.
Хто принцесу зацікавить чим завгодно, хто забавить,
Той отримає алмаз.
А хто буде розважати нам дитя без результату,
Покараємо того.
Ведучий 2.
Ось і перший розважальник.
Він — у цирку якийсь начальник.
Розважальник 1.
Ви мені дозвольте, леді, запросить сюди ведмедів.
Принцеса.
Ні-і-і-і, не хочу-у-у-у!
Король.
Покарати!
Ведучий 1
І тоді того невдаху кат уже повів до плахи
І стальним гострим ножем
На руці тавро поставив, а ведмедів собі зоставив.
Й нема в царстві його вже (FеС13 + КCNS).
Ведучий 2.
Ось і другий розважальник.
Він — комп’ютерний начальник.
Розважальник 2.
Леді, дозвольте показати вам нову приставку «Денді».
Принцеса.
Ні-і-і-і, не хочу-у-у-у!
Ведучий.
Кричить леді.
Король.
Що ж, цього теж покарати.
Ведучий.
Другого невдаху кат теж повів до плахи
І тоді в палац несміло, кланяючись так невміло,
Молодий юнак зайшов.
Хімік.
О, принцесо, хочу з вами поділитись чудесами,
Які в хімії знайшов.
Лиш дозвольте показати і про них вам розказати.
Принцеса.
Що ж показуй, що умієш, але знай, що пошкодуєш,
Не сподобавшись мені.
Хімік.
Ось погляньте-но сюди, як я вмію гарно
Молоко добуть з води (взаємодія СаС12+ Nа2СO3)
Й воду мінеральну (взаємодія Nа2СO3 + НСІ).
А тепер з води вино (взаємодія NаОН із фенолфталеїном)
Просто добуваю,
Доливаю розчин цей (Н2SO4) — І знову воду маю!
Ведучий 1.
Тут принцеса так зраділа, посміхнулась, просвітліла, підійшла до юнака.
Принцеса.
Знаєш, все це так чудово!
Хочу дослідів я знову!
Я придумала таке:
Ти мене всього навчаєш, що ти з хімії сам знаєш,
Щоб уміла я також
Воду із водою злити — й молоко, й вино зробити
Чи добуть іскряний дощ!
Ведучий 2.
Де тут хлопцеві подітись?
І він мусив залишитись
У палаці на довгий час.
Принцеса.
Рік минув.
І вам дивитись, чи зуміла я навчитись
Досліди робить для вас (виконує досліди).
II тур Ведучий 1. Оголошую другий тур, в якому потрібно дати правильну відповідь із затримкою на одне запитання.
Запитання:
Гравець 1.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить.)
2.Хто відкрив періодичний закон? (Гравець називає своє ім ‘я.)
3.Як називають реакцію, у процесі якої із кількох речовин утворюється одна?
(Д. Менделєєв.)
4.Яку допомогу потрібно надати при зупинці дихання?(Сполучення.)
5.Що слід робити, якщо розлили кислоту? (Штучне дихання.)
6.Як ви виконуєте домашнє завдання з хімії? (Засипати содою і витерти серветкою.)
Гравець 2.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить.)
2.Назвіть речовину, що утворюється при взаємодії азоту з воднем.(Гравець називає своє ім ‘я.)
3.Яку речовину додаємо до їжі, щоб покращити її смак? (Амоніак.)
4.Якою речовиною обробляють опіки? (Сіль або цукор.)
5.Що виносите із собою з уроку хімії? (Маззю проти опіків.)
6.Ділу час, а розвагам… (Знання.)
Гравець 3.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить.)
2.Який хімік створив першу лабораторію в Росії? (Гравець називає своє ім ‘я.)
3.До якого типу належить реакція між складною та простою речовинами? (М. Ломоносов.)
4.Які умови потрібно створити, щоб загасити полум’я? (Заміщення.)
5.Що потрібно зробити, якщо обпечешся лугом? (Знизити температуру і перекрити доступ кисню.)
6.Що робитимете після закінчення гри? (Промити опік великою кількістю води і обробити оцтовою кислотою.)
Гравець 4.
1.Назвіть своє ім’я. (Гравець мовчить?)
2.Назвіть речовину, що є солодкою на смак. (Гравець називає своєім’я.)
3.Назвіть продукти згоряння деревини. (Цукор.)
4.Назвіть свої найулюбленіші страви. (Попіл, вуглекислий газ і вода.)
5.На перерві, готуючись до уроку хімії, на парту кладете…(Наприклад, котлети.)
6.Що ви бажаєте отримати в якості призу? (Підручник, зошит, таблицю Менделєєва.)
(Помічники підраховують кількість відповідей, що співпали, ведучий оголошує результати.)
Гра з глядачами
(Ведучі по черзі ставлять запитання до глядачів, які за правильну відповідь отримують жетони. Троє учнів, у яких буде найбільша кількість жетонів, нагороджуються солодкими призами.)
Запитання:
1. Які елементи є найбільш поширеними у Всесвіті?
2. Назвіть елемент, що в перекладі з грецької означає «той, що несе світло».
3.Назвіть метал, який є найбільш поширеним на Землі.
4.Йони якого металічного елемента надають розчинам блакитного забарвлення?
5.Назвіть елемент, що утворює органічну сполуку.
6.Який галоген входить до складу зубної пасти?
7.Який метал широко використовують в електротехніці?
8.Який газ підтримує горіння?
9.Який спирт пом’якшує шкіру?
- Назвіть вибухову речовину, яка у малих кількостях застосовується при хворобах серця.
- Назвіть прізвище великого російського хіміка і композитора.
III тур
Ведучий 2. Пропоную гравцям третій тур гри. Кожному учаснику ставиться запитання і по черзі даються дві відповіді. Потрібно вибрати неправильну.
Запитання:
1. Назвіть речовину, що утворюється при гідролізі крохмалю:
а) глюкоза;
б) фруктоза.
2. При розкладі купрум(ІІ) нітрату виділяється:
а) мідь;
б) купрум(ІІ) оксид.
3. Позитивно заряджені йони — це:
а) катіони;
б) аніони.
4. Електрохімічний ряд напруг склав учений:
а) М. Бекетов;
б) А. Бутлеров.
(Помічники підраховують кількість балів, що є у кожного з гравців?)
Супер-гра
Ведучий І. Кращим гравцем є (називає ім’я гравця), якому я пропоную зіграти у супер-гру.
Запитання: Яку речовину у давнину називали «ляпіс»:
а)АgNO3;
б)АgС1;
в) NaNОз?
(Ведучий 2 вітає переможця і вручає приз.)
Учитель. Тож зробімо висновок, що навчання із задоволенням та з позитивним настроєм завжди приносить результат.
Джерело: http://kuchka.info |